BRANDED CONTENT
[‘bræn´det k;årntænt]
Essensen af branded content er at skabe værdifuld opmærksomhed igennem godt indhold med en god fortælling.
Det kan gøres igennem film, billeder, motion graphic, podcast, etc.
Til forskel for traditionelle reklamer, hvor man forsøger at komme med unikke salgspointer omkring ens produkt eller brand, så har branded content mere fokus på at skabe en menneskelig relation med modtageren. Og derfor er der ofte slet ikke fokus på produktet eller salgspointerne – men derimod den gode fortælling.
Denne måde at kommunikere på bliver også omtalt som “people stories”, fordi det er ægte mennesker og de menneskelige værdier, der er omdrejningspunktet i fortællingen. Det gælder altså om at finde den gode og ægte historie, som vil vække følelser hos modtageren. Og dét er med til at styrke dit brand.
Vi hjælper din virksomhed med at producere indhold, der skaber værdi for dig, men allervigtigst værdi for din målgruppe.
HVORDAN KAN DET SE UD
DE FYNSKE SLOTTE
Destination Fyn
Denne film blev produceret som led i en mindre branded content-kampagne for Visit Fyn. Historien om de fynske herregårde og slotte blev omdrejningspunktet, imens der sideløbende bliver vist det smukke fynske landskab med herregårde og slotte,
Alt dette med det ene formål at gøre det interessant og attraktivt for turister at lægge vejen forbi Fyn.
VIL DU VIDE MERE?
Er du blevet nysgerrig på branded content, og kunne du tænke dig at vide mere om denne måde at kommunikere dit budskab ud på?
Så kan du læse mere om emnet i vores blogindlæg, eller du kan lytte til vores podcast “Strategisk Storytelling”, hvor vi har gæster i studiet, der ved en masse om netop det.